Spoločnosť HORNBACH už mnohokrát dokázala, že je vo svojom odbore priekopníkom. Ako prvá otvorila prvý kombinovaný stavebný a záhradný market (1968), prvý veľkoplošný „stavebný market“ (1980) a prvý stavebný market s integrovaným Drive-in centrom (2003), do ktorého môžu prísť zákazníci autom až k regálom a naložiť si tovar priamo do auta. Stredobodom záujmu spoločnosti HORNBACH je zákazník, ktorý realizuje svoje projekty s väčšími víziami. Spoločnosť sa ho usiluje upútať pomocou dokonalej súhry troch faktorov - výberu, ceny a poradenstva. Samozrejmosťou je preto digitalizácia formou online poradcov, vrátane videonávodov na domovskej stránke a e-shopu, ktorý je dostupný vo všetkých krajinách s pôsobnosťou HORNBACHU. Na predajniach je pre zákazníkov k dispozícii bezplatná wi-fi a tiež nové zákaznícke počítače, na ktorých si môžu priamo v predajni urobiť prieskum a cenové porovnanie produktov alebo si vybraný tovar objednať v e-shope s dopravou priamo domov. Okrem svojich zákazníkov nezabúda HORNBACH ani na ochranu životného prostredia. Už od svojich začiatkov kladie veľký dôraz na to, aby spolupracoval s dodávateľmi, ktorí dodržiavajú prísne smernice týkajúce sa ochrany životného prostredia a trvalej udržateľnosti. V roku 2007 získal ako prvý medzinárodný obchodný reťazec uznávaný certifikát FSC® pre obchodné reťazce. Logo FSC spotrebiteľovi signalizuje, že ide o produkty z dreva, ktoré pochádzajú z trvalo udržateľného využívania lesa alebo sú šetrné voči lesom.
Vďaka svojej inovatívnosti, orientácii na potreby zákazníkov, spoločenskej zodpovednosti, ochrane životného prostredia a zdravia svojich zákazníkov získala spoločnosť HORNBACH na Slovensku už niekoľko ocenení. „Nesmierne si vážime každé jedno ocenenie a považujeme ho za zaväzujúce v našom budúcom napredovaní. Tieto výsledky sú odrazom spokojnosti našich zákazníkov a kvality našich služieb. Práve na ne kladieme dôraz a našou prioritou je ich neustále zlepšovanie,“ hovorí David Kolář, marketingový riaditeľ spoločnosti HORNBACH pre Slovenskú a Českú republiku.
Mastercard Obchodník roka
Mastercard Obchodník roka je ocenenie najlepších obchodníkov v jedenástich kategóriách maloobchodu, ktoré sa na Slovensku vyhlasuje od roku 2013. Víťazov v jednotlivých kategóriách určuje nezávislá výskumná agentúra GfK Czech na základe výsledkov rozsiahleho prieskumu verejnej mienky na vzorke 1 000 respondentov z celej Slovenskej republiky. Medzi hodnotené parametre patrí spontánne menovanie predajne, počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni či dôvera zákazníkov. V kategórii Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov spoločnosť HORNBACH prvé miesto v roku 2015. Na druhom mieste sa umiestnila celkovo päťkrát, a to v rokoch 2013, 2014, 2016, 2017 a 2018.
Superbrands Slovensko
Superbrands je najuznávanejším celosvetovo fungujúcim programom hodnotenia značiek a svoje pôsobenie na Slovensku obnovil v roku 2013. Pečať kvality Superbrands odzrkadľuje silu značky a jej schopnosť posúvať hranice, inovovať a neustále napredovať. Spoločnosti sa do výberu nemôžu nominovať a nevedia sa do programu prihlásiť. Víťazné značky sa hodnotia podľa prestíže, inovatívnosti a povedomia o značke na slovenskom trhu. Pečať Superbrands získajú len značky s výnimočnou povesťou – zákazníci si s nimi vždy spájajú významné hodnoty a majú k nim osobný vzťah. Na základe spotrebiteľského výskumu, v rámci ktorého hodnotili sami zákazníci, získala spoločnosť HORNBACH na Slovensku toto prestížne ocenenie celkovo už päťkrát, a to v rokoch 2013, 2014, 2015, 2019 a 2024.
Najdôveryhodnejšia značka
Dôvera v značku zohráva jednu z najdôležitejších úloh pri nákupe. Potvrdzujú to zahraničné aj domáce prieskumy. Spoločnosť Atoz Marketing Services sa preto rozhodla spustiť program, ktorý na základe rozsiahleho prieskumu medzi spotrebiteľmi vyberá a oceňuje značky, ktorým slovenskí spotrebitelia najviac dôverujú. V rozsiahlom celonárodnom prieskume tak tisícky slovenských spotrebiteľov hodnotia, ktorým značkám najviac dôverujú. V každej kategórii víťazí len jedna najdôveryhodnejšia značka. V rokoch 2018 a 2020 získal HORNBACH ocenenie najdôveryhodnejšia značka v kategórii hobby markety.