hovorí o sebe Vladimír Vidim.

Nikoho tak príliš neprekvapilo, že cyklistika a kolesá vôbec sa stali jeho celoživotnou vášňou. Vyučený zámočník sa tak už viac ako 25 rokov venuje okrem iného výrobe kolies.

dodáva.

Duša zo železa

V jeho dielni v Roztokách pri Prahe však nevznikajú len tak hocijaké bicykle. Okrem klasických bicyklov dokáže vyrobiť aj vysoké bicykle, reprodukcie historických bicyklov, trojkolky, kolobežky, skrátka všetko, čo si možno len predstaviť. Celý proces, ktorý je pre výrobu bicyklov nevyhnutný, sa naučil sám. Výroba zaberie väčšinou mesiac až dva práce, záleží na zložitosti konkrétneho modelu. V súčasnej dobe Roztocký konštruktér pracuje na vysokom bicykli, starom cestnom bicykli a dvoj trojkolke na zákazku.

Duša zo železa

Na svojom konte má aj rad kuriozít a neuveriteľných výkonov. Tým asi najväčším je zostavenie legendárneho bicykla značky SLAVIA z roku 1896, za ktorého vznikom vtedy stáli konštruktéri Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelia automobilky Škoda Auto. Jeho výroba trvala Vladimírovi asi štyri mesiace. Celý proces bol sťažený tým, že sa mu nepodarilo zohnať originál tohto bicykla, ktorý by pre neho mohol byť vzorom. Spoľahnúť sa tak musel na dobové fotografie, ktoré mu boli určitým návodom - každý rozmer, uhol i ďalšie konštrukčné detaily z nich musel vyčítať. A podarilo sa.

Duša zo železa

Čo by to však bolo za bicykel, keby sa na ňom nemohol previesť. A špeciálny bicykel si žiada špeciálnu trať. Vladimír Vidim sa tak rozhodol zdolať jednu z tých ťažších etáp asi najslávnejšieho cyklistického závodu Tour de France. Závod na tomto bicykli dokončil aj cez to, že bicykel SLAVIA nemá prehadzovačky ani brzdy. Vladimír sa rád prekonáva a jeho účasť na "Starej dáme" je toho dôkazom. Už dnes však vyčkáva na ďalšiu príležitosť, ako svoje limity posunúť zase o kúsok ďalej.

Duša zo železa