Výklopnú bránu možno montovať do dverného otvoru alebo zaňho. Najprv pripevnite otváracie madlo a odstráňte prepravné bezpečnostné poistky (podľa priloženého návodu na montáž).
Ako namontovať garážovú bránu
Vášmu autu by ste mali dať to najlepšie. Či už je to sekčná alebo diaľkovo ovládaná garážová brána - s návodom k projektu "Ako namontovať garážovú bránu" pekný príbytok pre vaše auto nie je žiadny problém.
Na tento projekt budete potrebovať
Krok za krokom
Ako namontovať garážovú bránu
Ďalej postavte rám brány do dverného otvoru, resp. za otvor a zaistite ho drevenými klinmi. V prípade mazaniny sa nohy rámu zapúšťajú do podlahy do hĺbky 5 mm.
Teraz vyrovnajte bránu pomocou vodováhy. Potom ju zafixujte kotvou. Brána bez výplne musí byť bezpodmienečne zaistená proti náhodnému vypadnutiu. Sklopte vodiace koľajnice nahor...
... a zaistite ju podperou so sklonom asi 30 mm. Dôležité sú rovnomerné odstupy medzi rámom a krídlom brány (skontrolujte z vonkajšej strany).
Teraz upevnite bránu pomocou kotiev. Kotvové skrutky nasaďte za otvor. Pre montáž do otvoru sa používajú skrutky na čelnej strane rámu.
Pokúste sa bránu otvoriť. Vodiacu koľajnicu pritom vyrovnajte tak, aby krídlo brány rovnomerne priliehalo gumovými dorazmi na priečnu výstuhu a vpredu bol zachovaný rovnomerný odstup od rámu.
Na upevnenie vodiacich koľajníc máte opäť možnosť voľby: môže byť vykonaná buď z boku na stenách garáže alebo hore na strope. Iba priečna koľajnica musí byť stopercentne vodorovná.
Ak nie sú nohy rámu zabetónované, upevnite ich pomocou rámovej patky do podlahy garáže. Potom odstráňte spodnú dorazovú lištu. Tak to bola výklopná brána. Ďalej vám ukážeme ešte montáž sekčných brán a brán s elektrickým pohonom.
Montáž sekčných brán: montujú sa zásadne do špalety vo vnútri garáže. Sekčné dvere sú ideálne u nízkych dverných otvorov a ponúkajú viac úžitkového miesta pred garážou, lebo sa pri otváraní a zatváraní nevyklápajú dopredu, ale pohybujú sa zvislo v rovine brán.
Najprv si vyznačte na vnútornej strane dverného otvoru pomocou vodováhy linku vo výške 100 cm nad podlahou garáže. Teraz môžete zmontovať rám brány, ktorý sa skladá zo štyroch vzájomne zoskutkovaných profilov a pripraviť si ho za dverný otvor.
Teraz postavte rám brány zvislo a po jeho presnom vyrovnaní podľa vyznačenej linky (značky vo výške 1 m) ho provizórne v špalete zafixujte skrutkami.
Po presnom vyrovnaní upevnite bránu pomocou kotvy vnútri aj mimo rámu.
Vodorovné vodiace koľajnice teraz môžete na hornej strane rámu priskrutkovať a potom ich spojiť s priečnou koľajnicou.
Pomocou vodováhy upravte naskrutkované koľajnice do vodorovnej polohy. Dajte pozor, aby vám nespadli, až ich budete podopierať.
Ak sú oba zakrivené prvky namontované...
... môžete koľajnice definitívne upevniť na bočné steny alebo na strop.
Potom nasaďte jednotlivé segmenty brán a spojte ich pásmi. Pri montáži lana a napínacej pružiny musíte ešte krátko nahliadnuť do návodu. Potom to ľahko zvládnete!
Pohon garážovej brány EcoStar:
Pomocou diaľkovo ovládaného pohonu garážovej brány môžete bránu otvárať a zatvárať stlačením tlačidla. Za týmto účelom upevnite na rám, resp. preklad a bránu dvoma držiakmi, horný pre vodiacu koľajnicu a spodný pre tiahlo sklznice.
Vodiaca koľajnica sa skladá z troch častí spojených kĺbmi. Zoskrutkujte ich a koľajnicu upevnite na držiak.
Druhý koniec koľajnice upevnite pomocou ohýbateľného držiaka na strop garáže. U nízkych stropov držiak skráťte. V koľajnici sa nachádza bezúdržbový ozubený popruh, ktorý pri svojom obehu posúva sklznicu pomocou tiahla dopredu a späť.
Nainštalujte oba zakrivené segmenty a zafixujte koncové body sklznice (pre otvorenie a zatvorenie brány). Elektronické ovládanie musíte ešte naprogramovať podľa návodu a je hotovo! Garážová brána vás bude počúvať na stlačenie tlačidla.