Bez aplikácie a internetu to nepôjde
Vďaka aplikácii GARDENA smart môžete byť pomocou inteligentného telefónu pripojení na automatický zavlažovací systém kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Rovnako tak je možné na diaľku ovládať robotickú kosačku alebo vonkajšie osvetlenie. Najlepšie na tom všetkom je, že s vašou záhradou ste v neustálom spojení a môžete flexibilne reagovať na jej požiadavky.
GARDENA smart aplikácia
Celú záhradu môžete riadiť jedným prstom pomocou GARDENA smart aplikácie. Kosenie trávnika a zavlažovanie ešte nikdy nebolo tak pohodlné.
Smart gateway
Dôležité je tiež prepojenie vašej GARDENA smart aplikácie s vašou smart záhradou prostredníctvom domácej wifi alebo LAN kábla. Smart brána ako srdce GARDENA smart systému preberá komunikáciu medzi smart senzorom, smart riadením zavlažovania a smart Sileno v záhrade a informuje vás o najnovších informáciách. Napríklad, ak smart senzor dostane aktuálne informácie o počasí, tieto informácie sa vám oznámia priamo prostredníctvom smart brány. Stačí, ak ju pripojíte k sieti prostredníctvom domáceho smerovača.
Prepojenie inteligentného systému GARDENA
1. Skontrolujte kompatibilitu svojho zariadenia. Modely Gardena SILENO, ktoré možno pripojiť k systému GARDENA smart, sú kompatibilné. Vaša robotická kosačka musí byť už nastavená so systémom GARDENA smart. Postupujte podľa pokynov výrobcu.
2. Otvorte aplikáciu SMART HOME by hornbach alebo použite aplikáciu prehliadača na adrese https://www.smarthomebyhornbach.com.
3. Otvorte aplikáciu SMART HOME by hornbach.
Kliknite na symbol plus v pravom hornom rohu a potom na slovo „Zariadenie“.
4. Vyberte GARDENA smart system.
5. Zadajte svoje prístupové údaje do systému GARDENA smart alebo Husqvarna a kliknite na tlačidlo Prihlásenie pre prepojenie účtov.
6. Po úspešnom prepojení účtov môžete okno zavrieť.
7. Nové zariadenie sa zobrazí v prehľade zariadení.
Prečo používať GARDENA smart aplikáciu?
- Inteligencia – GARDENA smart aplikácia ponúka inteligentné zavlažovanie, šetrí váš čas a prospieva vašej záhrade.
- Relaxácia – okamžite vás oslobodí od zavlažovacích povinností.
- Spoľahlivosť – sprievodca vás povedie k najlepšiemu zavlažovaciemu programu krok za krokom.
- Životné prostredie – vašim rastlinám vždy poskytne ideálne množstvo vody, ktoré potrebujú k svojej prosperite.
- Úspora – šetríte vodu, a tým aj vlastné výdavky.
Nezabudnite na zazimovanie
Nezabudnite včas uskladniť zariadenia GARDENA smart system, aby ste ich v zime ochránili pred poškodením mrazom. Nemajte však obavy. Vďaka integrovanému snímaču teploty smart Water Control automaticky odošle správu do aplikácie pri teplote 5 °C a tiež vám ju pripomenie.
Tipy a triky
- Smart zavlažovací počítač prerobí tiež existujúce (staršie) zavlažovacie systémy na smart.
- Súčasné riadenie zavlažovania jednoducho vymeňte za smart riadenie a smart gateway.
- Funguje s takmer všetkými bežnými 24V zavlažovacími ventilmi, nie iba s ventilmi GARDENA.
- Do GARDENA smart systemu môžete zapojiť tiež zavlažovacie systémy iných značiek a riadiť ich chytro.
A kto vlastne zavlažovanie riadi?
Vaša záhrada má smäd aj keď ste na cestách alebo spíte. Na ideálne zavlažovanie vašich rastlín sú tu našťastie zavlažovacie počítače GARDENA, ktoré možno pripojiť priamo na vodovodný kohútik. Vy rozhodnete, čo sa bude v záhrade zavlažovať a tiež kedy, ako dlho a ako často.
Potom za vás prevezme riadenie zavlažovací počítač. Zavlažovacie počítače je možné používať spoločne so zavlažovačmi, s Micro-Drip-systémom alebo malým Sprinkler-systémom.
Čo je to automatické riadenie zavlažovania?
Ideálnym riešením bezpečného zavlažovania je automatické zavlažovanie záhrady. Jeho srdcom je automatické riadenie. Prečo srdcom? Pretože automatický riadiaci systém riadi zavlažovacie funkcie v záhrade. Máte dve možnosti. Nadzemné alebo podzemné riadenie zavlažovania?
Riadenie zavlažovania – nadzemné
Všetko je veľmi jednoduché. Zavlažovací počítač nainštalujete priamo na vodovodný kohútik a hneď môžete zavlažovať automaticky. Pokiaľ chcete zavlažovať určitú oblasť vo vašej záhrade, pripojte zavlažovací počítač GARDENA, Micro-Drip-System alebo váš mobilný zavlažovač.
Viackanálové riadenie – podzemné
Pretože sú rúrky umiestnené pod zemou, nie je na povrchu nič vidieť. Viackanálové riadiace systémy sú ideálne tam, kde objem vody z vodovodného kohútika nie je dostatočný na to, aby bolo možné prevádzkovať celý zavlažovací systém súčasne, alebo keď majú rôzne oblasti záhrady na vodu rozdielne požiadavky. Nezávisle možno zavlažovať napríklad trávnik, kvetinové hrantíky alebo záhony. Pomocou viackanálového riadenia budete zásobovať vodou každú oblasť v správny čas a tak dlho a tak často, ako to bude potrebné.
Využite všetky možnosti
Vďaka šikovnému, viackanálovému zavlažovaniu môžete zavlažovať rôzne oblasti záhrady nezávisle na sebe, napr. trávnik, kvetinové hrantíky na terase alebo záhony. Ak objem vody z vášho vodovodného kohútika pre súčasné prevádzkovanie celého zavlažovacieho systému nedostačuje, mali by ste systém rozdeliť na tzv. zavlažovacie kanály (vetvy). S viackanálovým riadením dostane každá časť záhrady vodu v správny čas a so správnou frekvenciou. Posaďte sa, relaxujte a prenechajte zavlažovanie viackanálovému riadeniu.
Ak si chcete nainštalovať viackanálové riadenie, napr. keď si novo zakladáte záhradu alebo keď si chcete uľahčiť prácu v existujúcej záhrade, ponúka sa vám niekoľko možností pre rôzne časti záhrady. Je úplne jedno, či ich budete využívať hneď alebo až neskôr. Riadenie zavlažovania možno využívať individuálne a v prípade potreby ho možno rozšíriť.
Tipy a triky:
GARDENA smart system ponúka viac než len chytré výrobky na zavlažovanie a starostlivosť o trávnik. Smart aplikácia sa neustále rozširuje a pomáha pri optimálnej starostlivosti o záhradu, napr. knižnicou, ktorá obsahuje viac ako 2000 rastlín, zohľadnením dát o počasí a dát zo senzora pri zavlažovaní, alebo užitočnými tipmi týkajúcimi sa všetkého okolo záhrady.
Ako zistím číslo výrobku a sériové číslo svojej robotickej kosačky GARDENA?
Deväťmiestne číslo výrobku (PNC), ktoré je potrebné predovšetkým na registráciu výrobku, nájdete na typovom štítku robotickej kosačky (príklad čísla výrobku: 966969701).
Ako sa brána GARDENA sama aktualizuje?
Brána sa aktualizuje automaticky hneď, ako je k dispozícii aktualizácia. V inteligentnej aplikácii sa zobrazí správa, ktorú musíte odsúhlasiť. Upozorňujeme, že odmietnutie aktualizácie môže ovplyvniť dlhodobú funkčnosť vášho systému GARDENA smart. Odporúčame, aby ste svoje inteligentné zariadenia vždy aktualizovali.
Ako inteligentný snímač aktualizuje svoj softvér?
Prostredníctvom definovaných intervalov merania sa pravidelne kontrolujú namerané faktory prostredia a údaje sa zodpovedajúcim spôsobom aktualizujú.
Kde by mali byť nainštalované záhradné čerpadlá, automatické domáce vodné čerpadlá a vodárne od spoločnosti GARDENA?
Tieto čerpadlá nesmú byť vystavené dažďu. Miesto inštalácie musí byť suché, čisté a odolné voči mrazu. Musí byť zabezpečené dostatočné vetranie.
Aký je minimálny požadovaný tlak?
Na bezpečné pokračovanie spínania rozdeľovača je potrebný prevádzkový tlak aspoň 2,5 baru.
Ako meria inteligentný senzor vlhkosť pôdy?
Vlhkosť pôdy sa meria pomocou špeciálnej meracej metódy. Hrot snímača sa zahrieva počas definovaného času a potom sa určí krivka ochladenia. Na základe týchto údajov sa určí vlhkosť pôdy.
Aká je záruka na produkty GARDENA?
Spoločnosť GARDENA poskytuje na všetky svoje výrobky záruku 24 mesiacov, čo zodpovedá stavu techniky v čase nákupu, s prihliadnutím na zamýšľané použitie. Na niekoľko výrobkov sa individuálne vzťahuje dlhšia záruka, ktorá je potom zdokumentovaná na príslušnom predajnom obale.
Na všetko záhradné náradie combisystem, malé náradie a ručné nožnice (záhradné, nožnice na konáre, nožnice na živý plot a trávu) zakúpené v Európe po 1. júni 2005 sa vzťahuje záručná doba 25 rokov za predpokladu, že náradie bolo používané výlučne na súkromné účely. Na spoplatnené náhradné diely, ako aj na spoplatnené náhradné diely inštalované v rámci opráv sa vzťahuje záručná doba 12 mesiacov. Na fakturované náhradné diely kompletných jednotiek sa vzťahuje záručná doba 24 mesiacov.
Záruka je podmienená predložením originálneho dokladu o kúpe stroja, na ktorom je uvedený dátum nákupu a typové označenie, a predložením chybného prístroja.
Záručný servis nepredlžuje záručnú dobu a nezačína plynúť nová záručná doba. Záručná doba na náhradné diely nainštalované počas opravy sa končí záručnou dobou na celý stroj.
Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené prevádzkou, najmä na lopatky, montážne diely lopatiek, turbíny, buľvy, klinové remene, ozubené remene, obežné kolesá, vzduchové filtre, zapaľovacie sviečky a na následky nesprávneho používania, najmä nedodržiavania návodu na používanie a údržbu.
Záruka tiež zaniká v prípade opráv alebo konštrukčných zmien vykonaných zákazníkom bez oprávnenia a v prípade použitia neoriginálnych náhradných dielov GARDENA.
V prípade oprávnenej záručnej reklamácie sme oprávnení chybné zariadenie bezplatne opraviť alebo vymeniť podľa nášho uváženia. Na ostatné reklamácie sa záruka nevzťahuje.
Čo je online plánovací program Moja záhrada?
MyGarden vás inšpiruje a podporuje pri navrhovaní a plánovaní záhrady. Jednou z funkcií je „GARDENA plánovač zavlažovania“, pomocou ktorého môžete ľahko naplánovať automatický zavlažovací systém pre vašu záhradu.
Svoj plán môžete kedykoľvek uložiť. Na tento účel je potrebná bezplatná registrácia, aby sa váš plán mohol uložiť na server GARDENA. Bohužiaľ, z bezpečnostných dôvodov nie je možné uložiť plán ako lokálny súbor na vašom koncovom zariadení.
Pre jednoduchú realizáciu plánovaného zavlažovacieho systému je vytvorený nákupný zoznam s požadovanými položkami. Ten je možné aj vytlačiť. Ak máte ďalšie otázky týkajúce sa ovládania aplikácie, pozrite si zoznam často kladených otázok.
V prípade technických problémov upozorňujeme: Aplikácia „Moja záhrada“ bola implementovaná v prostredí MacromediaFlash. Aby všetko fungovalo bez problémov, odporúčame aktualizovať FlashPlayer aj prehliadač (napr. Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera) na najnovšiu verziu. Bezplatné aktualizácie týchto programov sú k dispozícii na internete.
Môj zavlažovací počítač sa dá zapnúť a vypnúť len manuálne, prečo?
Skúsenosti ukázali, že je pripojený snímač dažďa alebo vlhkosti alebo aspoň prepojovací kábel pre snímač, ktorý blokuje automatické programy z dôvodu skratu. Ak to chcete skontrolovať, odpojte prepojovací kábel od zavlažovacieho počítača a spustite automatický program.
Aký olej a koľko oleja je potrebné pre benzínové kosačky GARDENA?
Do motora sa naleje približne 0,6 l motorového oleja (SAE 30).
Čo sa stane, keď GARDENA robotická kosačka narazí do stromov alebo iných objektov?
Robotická kosačka sa jemne dotkne stromu/objektu, otočí sa a zmení smer. Citlivé prekážky a prekážky s výškou pod 15 cm možno ľahko ochrániť ovinutím ohraničujúceho drôtu okolo prekážky. Tým sa kosačka zastaví skôr, ako dôjde ku kolízii, a otočí sa.
Ako dlho trvá kosenie trávnika robotickou kosačkou GARDENA?
Princípom robotickej kosačky GARDENA je nepretržité kosenie, takže trávnik je vždy čerstvo pokosený. Otázka „Ako dlho trvá kosenie trávnika?“ závisí od veľkosti a zložitosti trávnika. Napríklad pre trávnik s rozlohou 300 m² potrebuje kosačka prevádzkový čas približne 10 h denne. Počas tohto času sa kosačka rozhodne, kedy bude kosiť alebo nabíjať. Môžete napríklad naprogramovať dva časy spustenia a zastavenia: 7:00-12:00 a 15:00-20:00. Ďalšie príklady nájdete v návode na obsluhu alebo na domovskej stránke spoločnosti GARDENA.